transit of the filament stop halfway

Post Reply
jaco

transit of the filament stop halfway

Post by jaco »

When I print something more expensive than a few hours then stop the transit of the filament.
the motor rotates the shaft for transit is stuck and turns the lower running well.

hand penetrations can I do. the filament is deeply ingrained in the shaft
to resolve this, however, I bought a new hotend that does not help.

this problem suddenly came up, who knows recommends?

my english is not to understand? please let us know. This is translated by Google translation,
unfortunate that at a Dutch product all have in English.

satoer

Post by satoer »

(Dutch) Ik begrijp er geen hout van Jaco, maar ik wil je best proberen te helpen in het Nederlands. Volgens mij probeer je te zeggen dat het fillament na een paar uur stop met extruderen maar je het nog wel met de hand kan doorvoeren?

Klinkt als een kleine verstopping in de hot-end. Een paar dingen die je kunt doen:
- gebruik een dunne gitaarsnaar om je hot-end te flossen, doe dit wel voorzichtig, het aluminium is erg zacht
- zet meer druk op het aandruk lager tegen de extruder motor as. Als de motor stapjes skipt, geef dan de extrudermotor meer power (pot meter op het elektronica bordje). Maar let er op dat de elektronica niet oververhit ( de motor stopt dan regelmatig na een paar seconde)
- gebruik een stuk spons om het fillament door te voeren zodat het stofvrij de extruder in gaat. Stof verstopt namelijk de extruder.

Succes!
My Felix 1.5 printed designs on Thingiverse
E3D V6 Hot end upgrade for your Felix
Tweezer bracket for your Felix
Led bar upgrade for your Felix

jaco

Post by jaco »

Satoer bedank voor je uitleg
het is een nieuw hotend met nieuwe heater en thermometer alles niew
de motor is sterk genoeg hij vreet namelijk in het filament

ik zat eigenlijk te bedenken dat de 3d printer in de berging staat een hokje van een paar meter, zou het kunnen dat het daar te warm wordt?

hvdd

Post by hvdd »

hoi,
had regelmatig hetzelfde probleem, frustrerend natuurlijk.
maar heb de laatste versie van de onderdelen (V2.0 ?? ) afgedrukt een aantal weken geleden en
met zelfde PLA en ABS rollen sindsdien geen enkel probleem meer gehad.
lijken mij merkelijk beter en sterker gemaakt !

jaco

Post by jaco »

bedankt voor de antwoorden.
ik heb de printer in een ander kamer gezet, nu blijft hij zijn werk doen waarvoor hij is aangenomen (-; deze printers schijnen niet goed tegen warmte te kunnen. het kan ook zijn dat het filament te warm en daardoor te zacht wordt waardoor bij de doorvoer het doorvoer wieltje zich invreet in het filament.

satoer

Post by satoer »

Je kan aardig wat oververhittingsproblemen voorkomen door de ventilator die op het hot-end -bovenstuk blaast op 12 volt te zetten ipv 5.

Heb je de 2.0 elektronica Jaco? Dan kan je de volgende Jumper van soldeer ontdoen om 12V op de ventilator te zetten:
Image
My Felix 1.5 printed designs on Thingiverse
E3D V6 Hot end upgrade for your Felix
Tweezer bracket for your Felix
Led bar upgrade for your Felix

jaco

Post by jaco »

bedankt voor de tip,

Geweldig, zelfs met dit hete weer blijft felixje rustig door gaan, zelfs langer dan 24 uur. ben nu met steen bezig, gaat gewoon door, de bickel.

Post Reply